Monday, March 21, 2011

Kelas Cheese Kek ~ 20/03/2011


Kek Tiramisu

Kek Cheese Oreo

Kek Blueberry Cheese

Hai kengkawan blogger.... Diharap semua sihat sejahtera hendaknye.... Cuaca sekarang ni sekejap hujan sekejap panas.... Badan pun dah tak berapa sihat pening kepala, selsema, sakit tekak dan macam-macam penyakit hinggap dalam musim yang tak menentu ni.... Semalam biasa la kwn gi ke kelas wat cheese kek.... Dah jadi hobi kwn ni kan suka memasak jadi masa lapang dimenafaatkan dengan pergi ke kelas memasak.... Kali ni belajar wat cheese kek bukannya kwn ni tak pandai tapi kwn ni nak belajar cara-cara atau teknik yang mudah dan senang untuk membuat sebiji kek.... Kadang-kadang kita berpandukan kepada majalah dan resipi tetapi jikalau tak tahu teknik membuatnye maka tak jadi la sebuah kek yang sempurna.... Ramai jugak yang hadir ke kelas tersebut.... Tak rugi kwn gi sebab sememangnye kwn dan adik begitu minta makan cheese kek ni.... Selalunye kt kedai tiramisu lembik dan berkrim tapi yang kwn belajar tiramisu tu di campur dengan gelatin halal agar jadik kenyal sikit.... Dengan cara mcm tu boleh kita membentuknye menjadik sebuah kek.... Kalau sekali tengok mcm kek pandan layer tu.... Satu teknik baru tu....

1 comment:

tinie said...

salam kenal.... best tengok cheese cake nie...... blh tau belajar kat mana?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails